sâmbătă, 23 octombrie 2010

Cel mai puternic nume?

Ma numesc Sabadis Laurentiu Andrei. Unii ma striga Sabadis, altii Saba, altii Andrei, altii Laurentiu, altii Lau, altii Deyu. Raspund la oricare nume. Sabadis Laurentiu Andrei e numele care l-am primit de la parinti/nasi atunci cand m-am botezat. Mie imi place numele meu. Stii, atunci cand esti copil unii te mai striga dupa tot felul de porecle sau te striga dupa numele de familie, insa mie imi place si numele de familie, chiar daca are consoane inchise(asa imi place sa spun), cum ar fii "s", "b", "d". Multi dintre noi avem nume de familie ciudate, si la pronuntie, si la scriere si la istoric. De exemplu daca luam numele de "Ciobanul" te gandesti la un cioban, daca luam numele de "Potrovski" te gandesti la un rus, sau ceva de genu ala, si tot asa pot continua cu exemple.

Am mai pomenit si de nick-urile alea "Saba", "Lau". Asta in cazul meu. Multi dintre noi avem prescurtari de genu asta la nume. Astea le primim de la prieteni.

Ideea e ca vreau sa ajung altundeva. Vreau sa ajung la momentul acela in care vrei alt nume. Vrei sa te cheme altcumva. De exemplu eram la examenul de la scoala de soferi si domnul politist avea in mana dosarele cu cei care au picat examenul. Avea vreo 20-25. Pana la litera "R" a dat vreo 15-18. Mai eram vreo 5-6. Si ma gandeam ca nu are cum sa fie dosarul meu printre alea sase...si normal ca era. Am auzit: "Sabadis Laurentiu Andrei". Ce bine era daca nu auzeam numele ala. Sunt si alte exemple mai bune, insa asta mi-a venit in minte.
Apoi mai este o faza: momentul cand faci cunostinta cu cineva. Eu absolut tot timpul cand fac cunostinta cu cineva uit numele pe loc. Asa ca, in momentul ala persoana respectiva ar trebui sa aiba un nume extraordinat, iesit din comun, astfel incat numele acela sa imi atraga atentia si sa il retin. Nu am dreptate, pentru ca data fac cunostinta cu o fata si e frumoasa o sa ii retin numele doar pentru faptul ca e frumoasa, insa dar daca sunt mai multe fete frumoase, ce fac? Cum le retin numele daca sunt toate frumoase?

Este vreun nume care o sa il retii toata viata inca de la prima pronuntie a lui? Este vreun nume cu asemenea putere?

Un comentariu:

  1. Buna ziua!
    ONmusique.info este un proiect nou cu scop informativ. Ne-am propus să venim cu cele mai noi ştiri din muzică, recenzii de albume, concerte şi, de ce nu, filme, interviuri cu artişti români şi străini. Sustine proiectul ONmusique.info si alătură-te echipei noastre! ONmusique caută sa-si lărgească echipa formată din oameni cu experienţă, ambiţioşi, talentaţi şi dornici de muncă; asadar, daca doresti sa te alaturi, trimite un e-mail la onmusique@yahoo.com. ONmusique...Pentru ca muzica apartine tuturor Felicitari pentru blog!Multumesc pentru timpul acordat! Cu Stimă Dan!

    RăspundețiȘtergere